Thespian's Blog

Wednesday, September 30, 2009

Chapter 3..

Dalam kisah cnta msh2,rif ngn ati lbih m'nonjol dan hngat b'bndg im ngan ida.Ini sb ida xnk m'nunjuk sgt krn ida adalah p'gawas skolah.Lgpun ida tkut m'lakukan perkara yg bleh kne tndakn disiplin.Jadi hbgan ida n im hnye snyp2 sje b'bndg rif n ati t'lalu m'nnjol sb ati t'lalu over lam b'cnta smpai buat satu diari khas utk rif shj.gle2..

Rif slalu tgur ita tp ita dgil shgga pada hujung f4 rif dpggl ketua wrden ke pjbt.Rif m'pnyai pelbagai mslh disiplin antaranya m'buli dan m'mukul pljr junior,khalwat dan d'syaki memsuki aspuri.Rif t'kjut ngn kjadian itu.Rif m'gaku m'mukul dan m'buli junior dan b'dating bkn khalwat.tp rif tak m'gaku dia d'tuduh m'masuki aspuri atas alasn utk b'jmpe ati.Rif sgt2 mrh ngn warden2 smue.Dia xsgke d'tuduh bgtu skali.Kata warden,Pmpuan yg nmpk laki msk aspuri 2,mcm rif dan seorg rknnya.Pasal dating plak,terkantoi sb diari yg dibuat oleh ati d'rmpas warden pmpuan.Rif sgt2 mrh ngn ati.Pada saat itu jugak Rif clash ngn ati.

Slps p'bicaraan ngn p'getua dan smue warden2,Rif dikenakan hkman buang skolah.Dia tidak bleh buat pe ttg kes masuk aspuri krn rif tidak m'pnyai bkti itu m'nyatakan dia tidak b'slh.Pada tgh hari itu,rif m'lgkh kluar dri pjbt dgn sedih.Kini satu skolah m'mndg hina t'hdpnya.Smue guru2,wrden,pljr m'bncinya.Tgh rif b'jln blk ke hostel,rif selisih ngn ida.Rif m'luahkn ttg mslh dia pd ida tp ida xdpt nk m'bntunya krn xde spe yg m'ykg rif.

Di hstel,Rif m'ceritakan pada kwn2nya.Kwn2nya tahu yg rif mmg x msk aspuri.Smue sedih krn rif d'buang sekolah.Rif sgt2 malu di skolah itu.Rif xtahu nk m'jelaskan pada ibu bapanya.Rif sgt2 sedih krn dia sdh b'sklah asrama slama 4thun tp akhirnya dia dibuang.Pada cuti akhir tahun,ketika dirumah rif ibubapanya tidak m'percayai apa2 yg d'jelaskan oleh rif krn ibubapanya tidak tahu apa2.

Pada waktu cuti itu,Ati telefon rif.Ati ingn m'mhon maaf dan ingn b'sme ngn rif lg tp rif sgt ego dan b'keras ati.Rif sgt2 m'bnci ati dan m'yalahkn sgla yg t'jd pada rif adalah b'punca pada ati.Pada mulanya Ati b'keras untk m'ngglkan rif tp setelah kena mrh,maki,ugut ngn rif ati pn m'ngglkan rif.Akhirnya cuti pn sdh p'hjung dan skolah akn d'buka.

Taun 2006 ialah taun rif m'duduki SPM tp rif msh tidak tahu kemane ingin dia m'ymbung pljrannya.Tp ibubapanya ttp akan m'ghntrnya ke skolah lamanya itu.Rif k'kusutan.Rif tak mahu m'jejak kaki ke skolah lama yg m'pnyai p'glman itam itu.Rif malu..

Chapter 2..

Sejak dari pertemuaan itu,rif sgt suka pada ida.setiap hari rif akan curi2 pndg kat ida.Rif teringin meluahkan isi hatinya tp rif sgt malu dan xtahu hndk m'lyn prsaan itu sb rif tdk prnh mempunyai p'glman b'cinta.Kekadang rif suke m'gusik ida.Sampai tarik beg ida kat tgga sb ida mcm xlyn sgt rif.Maybe ida mcm 2 sb xbiase lg ngn lelaki.Rif tkut nk m'luahkn isi hatinya sb dia tgk ida tdk m'beri sebrg respon yg bek.Pada masa yg sama,mncul seorg pmpuan b'nme 'ati' juga dak 2nd intake.

Ati nh slalu gak curi2 pndg kat rif.Pendek cite ati nh mnt sgt kat rif.Ati nh mnt dak laki yg comel2 sket.kbtlan rif nh comel2 sket.Ati slalu suh kwnnya yg skls ngn rif m'ympaikn salam pd rif.Rif pulak xtaw sape dak yg slalu kim salam kat dia.Ati tkut nk m'nonjolkan diri sb die kurg ykin ngn dirinya n tkut rif tdk m'yukainya.Ati nh kurus n itam mns sket.Rif t'ingin sgt nk taw spe org yg slalu kim slm nh.Cari pnye cari akhirnye rif taw ati la pmpuan 2.Suatu hari 2,Ati kirim surat pd rif m'nyatakan dia ingin b'knlan ngn rif.Rif alright je.Rif xtaw yg ati mempunyai prasaan ngn dia shgga ati sndri m'beritahu yg dia suka ngn rif.Rif k'bgungan.Rif tak m'punyai prasaan pn kat ati malah rif sgt2 suke kat ida.

Sebulan slps itu,Rif rse t'tekan.Rif suka kat ida tp ida mcm tak m'yukainya tp pd masa yg sama ati sgt2 suka pd rif.Rif mmg xtaw nk watpe lalu dia m'mnta pndgan kwn2nye ttg ati nh.Rmai kwn2nya suh rif lyn je ngn ati atas alsn suh rif cri p'glman b'cnta.Rif yg xtaw pe ikut je kata kwn2nya 2.Lalu dgn hati rif ttp pd ida,dia trime ati.Yg lawaknya,lps sebulan dorg b'sme,dorg xpnh declare lg dorg kapel.hahaha.Itu pn kwn rif yg tgr,klo x,x declare2 la.Mmg rif zero bab2 cinta nh.

Pada awlnya rif sgt2 kekok lam hbgan itu.lame2 ok la.Rif hrgai sgt kat ati sb ati gle2 mnt dia tp rif xske sgt sb t'lalu over.Dlm mse itu pn rif ttp lg curi2 pndg kat ida dan ati dia msh m'pnyai prasaan kat ida.

Tp sehgga satu mse,rif dpt tahu yg ida sdh kapel ngn sorg laki batch mereka gak.Name laki itu 'im'.Rif sgt2 kecewa ngn berita itu.Dia sgt tak caye yg ciri2 im itu la lelaki yg ida suke sb im nh seorg dak yg skema,lurus dan p'diam.Sikap im jauh sgt b'beza ngn rif.Yela rif nh pns baran,peramah,dan xskema malah kuat gaduh.So,agak hncur la ati rif nh sb dia xsgke ida,pmpuan idamannya m'yukai lelaki sprti im 2.Tp rif ttp tabah dan die ttp m'nggu ida. Begini la kisah awal mereka.rif trskn idupnya ngn ati dan ida ngn im..

Tuesday, September 29, 2009

Kisah cintA yg tiada p'hujung..

Chapter 1
Kisah yang ingin kuceritakan nh sgt menrk bg diriku.tak tahu la bg korg.Kisahnya berkaitan tentang percintaan seorang lelaki bername 'rif' dengan kekasih hatinya bername 'ida'.Sebelum ak cerita lebih lanjut,ak cerita sedikit mengenai watak dalam kisah ini.Rif seorang lelaki yang panas baran.pengalaman bercinta sgt kurg.kuat bergaduh,suke bersosial,peramah dan byk lg.Ida plak seorang yang tegas,garang,penyayang,rajin,talk-active,mempunyai byk pglaman b'cinta.Dia sering diminati ramai kerana raut wajahnya yg seolah-olah mempunyai tarikan utk b'knlan.Kisahnya bermula pada zaman persekolahan di sebuah skolah berasrama.rif dftr dahulu di skolah itu.Rif sgt ceria diskolah kerana prangainya yg ske b'grau n melawak ngn smue org.


Dalam sebulan selepas itu,pelajar second intake pun msk seramai 20++ org.Antara orgnya ialah ida.Ida dahulunya sekolah rncgan khas perempuan shj.Jadi dia brse kurg selesa ngn skolah itu yg mempnyai lelaki.rif mmg nkl kat skolah.Die b'tnye pd kwnnye "az, xde ke awek yg taste ak yg bru msk nh??".Az pn trs menyatakan tentang ida.Mmg az tahu ciri2 yg ade pd ida mmg dmnti oleh rif.


Kebetulan pada wktu kls,ida lalu dihdpn kls rif n az.Trs az tnjkan pd rif pmpuan yg dcrinya itu.Pada masa itu la hati rif tlh b'putik.Ibrt cinta pndg pertama.Sket pn yg ada pd ida xlri dr pe yg ciri2 pmpn yg dimnti rif.Lalu az trs m'cbr rif utk m'ngr ida.Walaupun rif agk malu2 tp die m'yahut cbran az.Rif trs kluar dr kls n mengr ida.Ayat pertama yg d'katakn "hai,nme sye rif..Awak spe nme??".Ida yg dlm keadaan fobia ngn lelaki t'pinga2 ngn sapaan rif.Ida pn b'kata "nme sye ida".Rif b'ckp "Oo..ida.dak 2nd intake kan.nk g mne nh??.."Ida nk g tnds.nape??".."Oo.sme la,rif pn nk g tnds.bleh rif tmnkn".Ida dlm bgung ngn prangai rif trs b'jln b'sme2 rif d'spjg koridor kls itu.

Lps msk ke tnds ida t'kjut sb rif setia m'nggunya di dpn pntu tnds.Rif tggu sb nk b'jln b'sme ida hgga ke kls ida.Begitu la detik  p'temuaan mereka.Rif ngn sft kenakalannye n ida yg msh bgung ngn prangai rif yg pelik dan msh kurg selesa ngn p'sekolahan yg m'pnyai lelaki...

Sunday, September 27, 2009

life..life..life


Dalam kehidupan kita,pelbagai benda n kejadian yang berlaku.Adakalanya pengalaman hidup kita itu seronok kadang2 sedih,benci,kecewa,bertuah dan mcm2 lg..Kita perlu ingt bahawa tuhan sudah tentukan jalan kehidupan kita.So,dalam blog nih saya nk berkongsi dgn korg smue tentang pelbagai kisah..Tentang kisah2 yang hendak dikongsi ada yang kisah benar dan ada yang hanya renungan sahaja.Jadi, saya harap korg x putus-putus la m'bce blog nih..Klo ade yang hndk dkongsi sgt d'alu2kan...sekian..

;;
Related Posts with Thumbnails