Thespian's Blog

Wednesday, October 28, 2009

Chapter 5...

         Walupun rif b'pluang sambung blaja di maktab itu lg tp pelbagai dugaan yang perlu dia tempuhi.Ramai cikgu dan pelajar yang tidak suka rif blaja disitu.Akibatnya rif terpaksa tebal telinga blaja di situ dalam keadaan tertekan.Hanya rakan-rakan rif je yang memberi semangat pada rif untuk terus blaja disitu.


         Setiap hari rif sentiasa menjauhkan diri pada orang kerana tidak tahan melihat muka-muka yang membenci dia.Dalam kelas juga cikgu seperti tidak mengendahkan dia.Rif nak keluar ke, atau nak tido ke cikgu-cikgu x ambil tahu pun.


         Bagaikan rif nak tanya soalan pun tak dilayannye.Bila rif berjalan je kat koridor kelas atau pejabat,student-student lain khususnya student pompuan akan menjauhkan diri darinya.Seolah-olah rif ini seorang perogol misteri.


         Rif tidak berputus asa dengan apa yang terjadi pada dirinya.Pada dia ini hanya satu dugaan.Rif kuatkan hatinya untuk terus blaja sendiri biarlah cikgu-cikgunya tidak mahu terimanya sebagai anak muridnya.Lagi menyakitkan hati apabila ati pun masih bersekolah di situ.Ati tidak habis-habis lagi mahu menganggu hidup rif.
       
         Antara ayat-ayat yang menoreh telinga rif :-
- "uhmm,habis la bdk nih ada lagi kat sekolah nih.Entah pompuan mane lagi dia nak pegang".
- "Ehh,itu budak yang masuk aspuri dulu.Lari wei nanti kita pulak yang dirabanya".
- "Pasangan nih ada lagi kat sini.dah kantoi kat sekolah lepas nih apa la plak.jangan kata hotel  pulak la".
- "Rif cuti nanti buat assignment.jangan plak nak berdating je"


         Bila rif teringat balik kata-kata itu.Hatinya sangat-sangat perit.Rasa down gle nak duduki SPM..Ikutkan hati rif mahu sahaja keluar dari maktab sial itu tapi bila teringat mak ayahnya di rumah rif terpaksa tebalkan segalanya untuk teruskan pengajiannya.MALANGNYA NASIB KAU RIF.

3 comments:

Anonymous said...

hellooooo, saya rasa saya kenal ati tu. saya rasa dia TAK TERKEJAR2 AWAK lagi semasa awk di form 5. Awk lupa ati dah bersama org lain masa form 5? Awk jgn tuduh sembarangan.

Anonymous said...

awak yg mencari ati semula. awak yg telefon dia utk sambung balik dgn dia. tlg lah sikit.

tHespiAn_twAddle said...

lu nak terasa pehal..
ske ati ak nk tulis ape..
nih blog gua..ske atok gua la..
sakai pnye betine...

Post a Comment

twaddle>>>

Related Posts with Thumbnails