Thespian's Blog

Monday, November 23, 2009


             Ada sesuatu yang perlu korang tahu dalam kisah peperangan di somalia yang dikisahkan kembali dalam movie Black Hawk Down.Korang mesti pikir pasal dorang tak tunjuk Malaysia selamatkan tentera US kan.Itu kucing aku pun tahu.

              Benda nih bukan aku reka.NO POINT AKU NAK WAT CITE.Cite nih aku dengar sndiri dari kawan foreigner aku sendiri iaitu Harun from Somalia,Mushtaz from Kenya.Dorang sangat2 memohon MAAF kepada semua rakyat Malaysia kerana semasa Malaysia menyelamatkan tentera US yang lembik tue, 2 askar Malaysia ditembak oleh rakyat somalia.

               WHY??WHY??perkara nih tak diduga sebab mereka keliru dengan bendera Malaysia n US..Kan lebih kurang je..Dorang nih bukan tahu ape pun.Men tembak je.

               Aku terkejut gak dengar benda nih.Mule2 aku macam tak percaya sangat tapi base cite nih dari sumber yang asli aku pun percaya.So,korang jangan nak bermusuh ngan dorang pulak.
 

        Dorang ada puji Malaysia apa.Malaysia aman NO WAR!!PEACE!! tp ada gak dorang kutuk.Nih aku tak boleh nak tolong la..Dorang kata pompuan malaysia(melayu,cina,india) tak best.macam LiDi..Ala,hiraukan la negro tue ckp.Dorang memang la.Nak yang saiz Unta je..Hahaha..   
 
 
 
 
 

p/s: Bagi umat islam yang prihatin.sama2 la kita sedekahkan Al-Fatihah kepada 2 perwira bangsa kita.Al-faaaatihah...

5 comments:

maszShimi said...

betul bro....benda ni semua boleh disahkan oleh anggota2 tentera kita yg bertugas di sana waktu tu. Kalau tak salah ada sebuah buku yg ditulis oleh one of our malaysian generals...the true story behind black hawk down...tak ingt the exact title. Buku ni pernah dapat liputan dlm the star...shows the arrogance of the american forces and also hollywood

din3187 said...

salam...

cerita tentang rakyat malaysia yang selamatkan warga amerika tu adalah benar..

ayah saya salah seorang daripada group yang pergi ke somalia tapi bukan ketika pasukan yang selamatkan amerika tersebut...

kalau tak silap saya..group yang pergi menyelamatkan amerika tersebut adalah dari group pertama dari malaysia..ayah saya adalah group yang ke 5 ( kalau tak silap saya)

menurut cerita dari ayah saya..tentera amerika meminta bantuan dari mana-mana pasukan sahabat yang berdekatan dengan kawasan tahanan tersebut. ketika itu, hanya malaysia sahaja yang paling dekat dengan kawasan tahanan tersebut.

sebab tu tentera malaysia yang ditugaskan untuk membantu menyelamatkan tahanan tersbut. kalau tak silap saya..dalam 1st group tersebut, termasuk 1 platun komando dari malaysia yang pergi menyelamatkan tahanan tersebut.

Saya ingat2 lupa kisah lepas tu..tapi itulah fakta yang saya dapat setakat nie..sebab ayah saya citer terlalu detail..susah nak ingat..hehe..

black_mel said...

hurm...btul2...awk blajar kat university mana ader foreign student..nice2..

farenova said...

aah kan bendera malaysia mcm sama je ngan US..teruslah kena tembak..mana sempat nak cek ada bulan sabit ke tak kan..tq for the information

hudamcgyver said...

owh.dulu mase kecik2 ade tgk cerita ni..tapi 1st cd jer. 2nd cd nk tgk asek tertido jer..skang cd ti ntah mane2.huhu
tak sangke pula~

Post a Comment

twaddle>>>

Related Posts with Thumbnails