Thespian's Blog

Friday, May 7, 2010

pindah rumah....

Exam dah habis dh tp tak boleh balik umah..asal??ak ada short sem.jadi cuti aku dihabiskan dengan sem pendek.aduh..pasal pindah rumah nih xde cite gempak mane pon.Just xtahu nak cite pe.Aku sekarang dah tahun 3.Jadi kene lah b'alah kat jr. U aku...b'lagak gile.Memang susah gak la nak pndh umah nie.ingat macam semut pindah sarang je.angkut2 setel..tp bukan macam 2 rupenye..

Macam2 la yang nk disetelkan.Deposit la,sambung line,bersih rumah la.Tapi biase la bile kita pindah rumah nih sure rumah tue dah lama ditinggalkan.Jadi dipendek karya nih,pelbagai perkara aneh yang sering berlaku.

Sebelum aku cerita kisah ini,sesape yang ada darah tggi ke,sakit jantung ke,tak cukup umur ke jangan sedih.Korang tetap boleh bace cerita nih..tapi apa2 jadi aku tak tanggung..hahaha..

Ada satu kisah budak UiTM terlampau namenya apis.Apis nih baru saja pindah rumah.one nite tue apis masuk rumah tue sbab nk setting strymx.Tengah2 ghairah setting tue lam kul 2pagi,die dengar suara perempuan kat bilik belakang.Dia tak hiraukan bunyi tu mungkin dia pikir ada anak dara ngah masak megi ke takpun ada anak dara nak mengendap dia or m'gorat dia.tapi bile bunyi tue smakin merungsingkan dan tak macam bunyi orang,dia mula cuak.

Dengan beraninye dia melangkah ke belakang untuk mencari kepastian cintanya..silap plak,kepastian bunyi itu.Suara itu semakin kuat dan menyeramkan.Sampai saja kat pintu bilik belakang suara itu hilang tiba2.

Segala bulu apis dah mula t'pacak.Dia beranikan diri masuk ke dalam bilik itu tapi Takde apa yang dijumpanya tapi sebaik je die berpaling belakang,satu kelibat putih n tggi lampai b'diri tegak muka pintu.Kesokkan harinya,kawan2 dia jumpa dia terbaring dekat bawah singki rumah.Macam mane boleh ada kat bawah tue pun aku pun pelik.

Jadi aku just nak nasihatkan lah.kalau agak2 tak nak jumpa awek misteri nih bagi yang nak pindah rumah tue sebaik2nya bacelah ayat-ayat kitab suci al-quran spt b'doa ke,solat ke,yasin ke mudah-mudahan dijauhi dari segala ganggu iblis,syaitan dan sekutunya..amin..




2 comments:

j0j0_bdiN@ said...

dulu masa aku dok uma sewe~ ada orang bagitau kitorang diorang mapak 'sesuatu' berlegar kat uma kitorang~tp so far mase dok uma tu ktorg x penah jumpa pape~~

Hellioz said...

now thats scary~

Post a Comment

twaddle>>>

Related Posts with Thumbnails