Thespian's Blog

Wednesday, October 28, 2009

Chapter 12...

            Kini semuanya sudah berakhir.Hidup rif kembali sunyi.Dia sudah kehilangan buah hatinya yang dia terlalu sayang.Dia tidak menyalahkan Ida kerana ingin hidup single.Itu hak masing-masing.Rif tidak mempunyai hak untuk menghalang.

            Rif tidak tahu apa yang sudah berlaku.Yang dahulunya rif bahagia dengan Ida kini sebaliknya.Adakah ini takdir dari tuhan??Rif sendiri tidak tahu.Rif akur dengan keputusan Ida.Walaupun Ida meminta sehingga begitu rif tetap melakukan kerana ingin buah hatinya itu bahagia dan gembira dengan hidupnya.

            Kini  impian  rif untuk bersama dengan Ida hancur.Hidup rif menjadi tidak tentu arah dan musnah.rif seperti tidak bernyawa dan tidak ceria seperti dulu.Dia begitu sedih sekali.Wanita idamannya sudah hilang.

            Tapi dalam  kesedihan itu rif tetap bangga kerana dapat menjaga Ida yang dia terlalu sayang dan sehingga penghujung percintaannya rif masih dapat membuat keputusan yang dapat memberi kebahagiaan pada Ida.

            Akhirnya  Rif  dan Ida jalani hidup pada haluan masing-masing.Pada rif berdoa agar Ida bahagia denga hidupnya.Apa yang rif mahu agar Ida sentiasa happy dan sihat selalu.Walaupun rif tidak dapat hidup bersama dengan Ida tapi rif akan berpuas hati apabila Ida kekasih hatinya bahagia dalam hidupnya.

0 comments:

Post a Comment

twaddle>>>

Related Posts with Thumbnails