Thespian's Blog

Wednesday, October 28, 2009

Chapter 9...

            Dua tahun kemudian....
            Kisah ini dilompatkan dua tahun kerana t'lalu panjang hendak distorykan.Rif kini sudah berjaya masuk universiti selepas berjaya di matikulasi.Ati pula masih di matrik yang lain dan Ida pulak di Kolej Perubatan.Rif masih single sehingga kini.Dalam chapter ini akan menceritakan bagaimana Rif bertemu semula dengan wanita idamannya Ida.

            Semasa cuti sem,rif dan kawannya pegi berjalan ke satu town nih.Kawan rif tanya pada rif."rif,takde ke awek-awek yang ko kenal kat town nih.leh ajak keluar sekali.bru layan".Kebetulan rif t'ingat Ida tinggal di town itu.Terus rif cuba mengontact Ida.Tapi malangnya panggilan tak terjawab.So,dorang pun terus berjalan dan pegi tengok wayang tanpa awek.

            Lepas saja tengok wayang,rif terima mesej dari Ida.Ida menyatakan yang dia tadi ada test.Rif malas nak membalas sebab dia dah nak balik dah.Malam itu,Rif tergerak hati menghubungi Ida.Berhubung la mereka kembali.Macam-macam yang di sembangnya tanya khabar,blaja mana,single lagi ke dan banyak lagi la.

            Tanpa disedari Ida sudah mula rasa minat pada rif.Ida nampak kelainan rif berbanding Rif yang dulu.Rif sekarang lebih matang dan berpikiran jauh.Rif yang sudah lama meminati Ida cuba mengayat Ida.Tup..tup.dalam 12hb Disember mereka sudah couple.Rif begitu seronok dengan Ida.Akhirnya rif dapat juga Ida.

            Pada awalnya mereka sangat bahagia.Mungkin mereka selesa antara satu sama lain dan mempunyai kefahaman yang sama.Walaupun mereka belaja berjauhan tapi mereka tetap kuat ikatannya.Rif banyak berubah.Dia sekarang mempunyai semangat yang tinggi untuk belajar dan memasang impian untuk hidup bersama Ida.

            Begitu indah sekali percintaan mereka.Tidak sangka yang dahulunya hanya memandang dari jauh tapi kini sudah ada di hati.Adakah cinta mereka akan berkekalan???

0 comments:

Post a Comment

twaddle>>>

Related Posts with Thumbnails